Frågor och svar

 §1 BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

Välj vara samt Färg • Placera varan i din varukorg (här kan du även ta bort och ändra vara) • Gå vidare till kassan och fyll i din rabattkod om du har någon • Välj fraktalternativ • Välj betalsätt och godkänn våra samt Klarnas köpvillkor i kassan Genom att du godkänner ByPlaza’s köpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Byplaza och dig som kund. I samband med att du lägger din beställning accepterar du att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post till din registrerade e-postadress. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning. ByPlaza reserverar sig från avvikelse i leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte ByPlaza leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order. Du kan göra din beställning på ByPlaza dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag. Mer info hittar du i köpvillkoren §2 Leveranser.

§2 ALLMÄNT

Byplaza Eyewear drivs av Sebastian Andersson lindqvist (Org nr 920622-5972), nedan kallat Byplaza Eyewear. Samtliga priser på Byplaza är inklusive 25% svensk moms. vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Om ByPlaza upptäcker otillbörligt bruk av rabatter & kampanjer förbehåller vi oss rätten att justera detta. Observera att rabattkoder endast kan användas på varor med ordinarie pris. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss. Byplaza reserverar sig för eventuella “tryckfel” samt färgavvikelser på produkter presenterade på Byplaza. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla varor förblir ByPlaza’s egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Försök till bedrägerier polisanmäls. ByPlaza förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress samt en leveransbekräftelse från logistikföretaget med en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Outlösta försändelser

ByPlaza debiterar 299 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 299 kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, minus eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpvillkoren §3 Ångerrätt / retur.

Leveransförsening

Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen. Till vissa delar av Sverige levererar Postnord med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

§3 ÅNGERRÄTT/RETUR

ByPLaza är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på ByPlaza har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Öppet köp gäller endast om produkten returneras i oförändrat skick, alltså att varan är oanvänd. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Vid returer är det du som kund som ansvarar för att varan kommer fram oskadd till oss. Använd retursedeln som finns med i paketet, Packa varan väl i samma förpackning som den kom i eller använd egen förpackning/låda. Normalt tar det 14 dagar från att du har skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. Skulle du få en fel levererad eller en defekt vara ska du kontakta oss omgående. Det skall ske inom 14 dagar för en fel levererad vara samt inom 2 månader för en reklamation.

§4 REKLAMATION

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till Contact@byplaza.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit ditt mail. Samtliga reklamationer måste godkännas av ByPlaza innan de skickas tillbaka. Vid frågor, kontakta Kundservice via Byplazaeyewear@gmail.com. Återbetalning vid reklamation Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Byplaza. Beloppet för varan samt eventuella fraktavgifter förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar. Beloppet för varan samt eventuella fraktavgifter förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar.

§5 SÄKERHET

De sidor där känslig information överförs, betalningar och personuppgifter är sk. säkra sidor. Du som kund kan kontrollera att den webbsida du besöker är säker i webbadressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där “s” står för “secure”.

§6 TVISTER

Tvist avseende dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.

§7 PRODUKT VÅRD

Du kan använda din PLAZA rengöringsfilt för att rengöra ytan på glaset. Vila inte linserna på någon hård yta. Och dra ej stenhårt i armarna ofta då detta sliter på glassögonen. Och lämna inte dina solglasögon i direkt solljus under höga temperaturer, tex en bil instrumentbräda eftersom detta kan skada dem.